Avtor |
Sporočilo |
newbie
Pridružen/-a: 27.01. 2013, 00:20 Prispevkov: 4
|
|
Kakšen hobby je karting? |
|
Pozdravljeni,
Sem nov na forumu..Veliko zeljo imam po nakupu karta.Star sem 25 let in s prijatelji razmisljamo, da bi si nabavili karte, da si popestrimo tu pa tam kaksen vikend na eni izmed nasih pist.Vendar smo vsi pred dilemo, ali sploh iti v to??
Glede na to, da nekega znanja o kartih še nimamo, je sploh mozno, da se bomo naučili osnov?Znamo "šraufati" to ni problem, ampak, da bi pa več šraufali, kot pa vozili to nam pa ni..
Rad bi, da nekdo realno pove, kakšne stroške lahko pričakujemo?in pa ali je res, da "sam" sploh tezko vozis enega shifterja?da je potrebno venomer nekaj rihtat, pa menjava zobnikov od proge do proge, pa igranje z različnimi šobami, pa odzračevanje bremz pred vsakim track dayem..pa ne vem kaj še vse...?Mislim, radi bi, da bi bil takšen track day sprostitveni, ne pa, da bomo se "ubadali" z vsemi temi nastavitvami, optiko, utezmi itd...Mislim, sploh nimam ideje, kje oz, kdo bi nas lahko to vse skupaj poducil?pa tlak v pnevmatikah pa se verjetno x faktorjev, ki so potrebni, za dober rezultat.
Potem je tu se kot alternativa rotax max, oz rotax DD2, je ta kart bolj primern (sem siguren) za začetnike.?Kako je tu z vzdrzevanjem?Recimo pri DD2, odpade menjava po zobnikih..Kaj pa sobe?
Bat se menja na koliko ur/litrov?
Kako je z gumami?Je sploh smotrno dajat gor malo rabljene gume?(V tujini, verjetno tudi pri nas se prodajajo, malo rabljene gume za 20-30€/set?
Skratka, kart ni problem kupit, ampak, da bomo pa potem vec "sraufali" kot pa "uzivali" potem pa raje se naprej cedimo sline in sanjamo o tem sportu Recimo, če bi ta sport primerjali z motocrosom, koliko drazje je vzdrzevanje karta % na sezono?Pri kartu so kar velik strosek gume, ki jih "baje" ni po enem dnevu na pisti?
Hvala za konstruktivne odgovore.

|
|
27 Jan 2013 00:43 |
|
 |
JocoG
Pridružen/-a: 06.06. 2010, 22:38 Prispevkov: 89 Kraj: Krško |
|
|
|
Priporočam Rotax bodisi brez prestav ali DD2(s katerim je najmanj dela). Vse je odvisno od tega kaj hočeš. Če želiš tekmovati potem mora biti vse v pikico poštimano saj so tuki razlike v tisočinkah. V motokrosu npr. lahko tudi s slabšim motorjem zmaguješ tukaj pa je materjal prvi pogoj.
Za hobi pa imaš pred vsakim track-dayem največ eno uro dela. Tukaj spada čiščenje, menjava dize(pri Rotax 3min dela), preventivni pregled itd... Gume zdržijo dlje kot en dan, razen če imaš najmehkejše. Npr kakšne Mojo zdržijo 500km, Vega rumene pa še 100km ne. Deli zdržijo dovolj dolgo odvisno seveda kaj počneš. Če grdo zapelješ skozi robnik se lahko zvije kakšna feltna ali pa celo okvir gokarta. Na sploh za hobi ne boste menjali veliko delov. Servis mašine je iz navodil priporočen na 50ur, vendar se pri nas načeloma servisira po 30 urah, za Rotax. To je precej in se moraš veliko voziti v enem letu da prideš do 30ur.
Karting je super šport in sem prepričan da ne boste razočarani če se podate v to tudi ko hobi. Je pa res da za tekmovanja je to kanta brez dna če gledamo z vidika denarja. Za hobi je seveda vse precej ceneje, pač odvisno kaj želiš kot sem rekel. 
|
|
27 Jan 2013 14:58 |
|
 |
newbie
Pridružen/-a: 27.01. 2013, 00:20 Prispevkov: 4
|
|
|
|
Hvala za prve info..
Se pravi rotax DD2, ali pa kar navaden.Teh DD2 je nasploh malo, kam se splača iti na lov za njimi?Italija, Avstrija..
Meni nekako najbolj disi tale DD2.
Da bi pa v startu ze kar sli na shifterje pa ni smiselno?Me zanima koliko forumasev je naredilo ravno to, da so sli kar na shifterje? 
|
|
28 Jan 2013 00:53 |
|
 |
JocoG
Pridružen/-a: 06.06. 2010, 22:38 Prispevkov: 89 Kraj: Krško |
|
|
|
Ja shifterjev(gangerjev) ne priporočam za prvič, boš imel same probleme. DD2 ima najmanj dela od vseh, je pa res da so morda malo manj popularni. Boš pa tako kot začetnik lahko konkuriral ostalimi z rotax senior, vortex rok ipd
Nekaj se prodaja na avto.net
Za kaj več pa tujina. Italija je meka karting in najdeš vse živo in poceni. Priporočam kak popularen okvir kot npr Intrepid ker so deli dobavljivi.
Zastopnik za intrepid:
http://sportstilcup.com/si/index.php
Lp
|
|
30 Jan 2013 00:44 |
|
 |
newbie
Pridružen/-a: 27.01. 2013, 00:20 Prispevkov: 4
|
|
|
|
Hm.. mene pa tako shifter mika...
Ce kupimo DD2, imam občutek, da ga nikoli ne bom mogu prodat, ker se ne prodajajo.
Pri tex Maxih mi je pa zanimivo, da je večina šasij samo z zadnjo bremzo, kar mi pa ne disi, ceprav verejtno za max zadostuje
Kako pa je z velikostjo sasij?Kako se to izbere?Konkretno sam imam 175/75kg..Sasije gredo po dolzini al kako?Verjetno nekdo, ki ima 120kg/200cm ne more vozit iste sasije.?
Pa nekaj je govora tudi o axah 40mm/50mm, kaj je fora?
Najraje bi kupil enega Birela/Tony Karta z kaksnim TMKZ9, pa bi se ze navadil
Z nekom sem govoril, da z temi dizami baje tudi ni tak problem, pravi ce vozis za rekreacijo, das malo vecijo, malo mocnejso mesanico, ima pac malo manj konjev, ampak zdrzi dlje, ne vem?
Kaj pa Birel/Intrepid/Tony Kart/CRG..Kaj se najlazje dobi pri nas od delov/potrosni material, ter da so cenovno dostopni?
|
|
30 Jan 2013 08:46 |
|
 |
bhkart
Pridružen/-a: 29.10. 2010, 09:56 Prispevkov: 117
|
|
|
|
Karting ke izjemno lep šport, pa še zasvoji te..hujši kot kaka "prava" droga. Ko si enkrat notr ne greš več ven
Če mislite tekmovat, potem to pomeni da boste najmanj en dan pred dirko morali vse pripravit, razen karta še vse ostalo,... med tekmovanjem boste po vsakem treningu spet morali kej "pošravfat", vsaj nastavitve okvirja in motorja, pravo prestavnega razmerja za progo, itd, itd.....če še kej zlomite......, po dirki pa spet, najmanj za en dan dela, da poderete dol motor, ga pregledate in očistite, prav tako velja za okvir, da se pregeda kaj je z njim, se ga očisti (tudi zavore). To ne pomeni da jih moraš vsakič "luftat". To narediš po približno 20 urah, da zamenjaš olje v zavorah (dokler je olje svetlo np). Dejansko je več "šravfanja" kot pa same vožnje, če želiš da je brezhibno.
Podobno velja tudi za hobi varjanto. Vsakič ko prideš nazaj s proge ga je priporočeno vsaj očistit, tako ga tudi pregledaš če se je kej zlomilo oz karkoli, pretiravat glih ni treba da bi se svetu kot kak ferrari naslednjič se bo spet umazal Za nastavitve okvirja, da maš vsaj neko osnovo, ki jo poda proizvajalec, še kaka malenkos, ki ti jo kakšen "majster" pove, ki se spozna in to je to, podobno velja za motor. Če maš polverizator in špruc pravi, se igraš mogoče samo z iglo za 1/2 višine gor al pa dol. Pazit pa moraš, ker imaš vsaj 90% takih "majstrov" v kartingu, ki se samo imajo za majstre
Za katero klaso karta se boš odloču je od tebe odvisno, kaj ti je všeč. Imam 4 prijatelje, ki so se zagreli za karting in sem jim pomagal shodit kar s 125 (z menjalnikom). Če maš prave osnova za začetek, ni problemov.
S stroški za KZ (125 menjalnik) je pa tako, za dirke se priporoča da se menja bat na cc 40 litrov, obnova motorja pa na max 100 litrov. Za hobi lahko z batom narediš okrog 80 litrov, važno da po 50 litru ga vsakič ko prideš domov pregledaš, obnovo motorja pa lahko potegneš na vsaj ene 150 litrov, odvisno kako delaš z motorjem. Poznam ene ki delajo tudi po več litrov, do 200.+.ampak je vse to riziko (velja za TM motor).
To je glih neki na hitro........
_________________ Donne e motori...solo guai e dolori |
|
30 Jan 2013 09:25 |
|
 |
bhkart
Pridružen/-a: 29.10. 2010, 09:56 Prispevkov: 117
|
|
|
|
 |
 |
Hm.. mene pa tako shifter mika...
Ce kupimo DD2, imam občutek, da ga nikoli ne bom mogu prodat, ker se ne prodajajo.
Pri tex Maxih mi je pa zanimivo, da je večina šasij samo z zadnjo bremzo, kar mi pa ne disi, ceprav verejtno za max zadostuje
Kako pa je z velikostjo sasij?Kako se to izbere?Konkretno sam imam 175/75kg..Sasije gredo po dolzini al kako?Verjetno nekdo, ki ima 120kg/200cm ne more vozit iste sasije.?
Pa nekaj je govora tudi o axah 40mm/50mm, kaj je fora?
Najraje bi kupil enega Birela/Tony Karta z kaksnim TMKZ9, pa bi se ze navadil
Z nekom sem govoril, da z temi dizami baje tudi ni tak problem, pravi ce vozis za rekreacijo, das malo vecijo, malo mocnejso mesanico, ima pac malo manj konjev, ampak zdrzi dlje, ne vem?
Kaj pa Birel/Intrepid/Tony Kart/CRG..Kaj se najlazje dobi pri nas od delov/potrosni material, ter da so cenovno dostopni? |
Šasije so vse ene velikosti. Osovine 50 pa so od okol 2000 dalje, če se prav spomnem.
Birel, Tony in CRG to so ti glavni trije v kartingu. Pa tudi ostali niso nič slabši. Veliko drugih proizvajalcev/imen je ki imajo komponente od teh treh. Za hobi si izberi tistega ki ti je všeč Kot sem že omenil, če maš karburator nastavljen tako kot je prišel iz fabrike z motorjem, potem ni veliko čarovnij. Za TM dobiš kose skori za vsakim vogalom. Ni veliko razmišljanja kaj, vprašanje je samo od koga pa kako je blo skrbljeno za motor, okvir.........
_________________ Donne e motori...solo guai e dolori |
|
01 Feb 2013 12:32 |
|
 |
mbg5
Pridružen/-a: 03.02. 2013, 22:09 Prispevkov: 1
|
|
|
|
Pozdravljeni.
Star sem 21 let in sem velik ljubitelj adrenalina, hitrosti in avtomobilov in že nekaj časa razmišljam o tem hobiju. Ker sem popolni začetnik v tem me zanimajo vaša mnenja o motorjih Vortex 100ccm.
Hvala za veš odgovore in pomoč
Lep pozdrav,
Grega 
|
|
03 Feb 2013 22:21 |
|
 |
newbie
Pridružen/-a: 27.01. 2013, 00:20 Prispevkov: 4
|
|
|
|
Torej, najprej hvala za odgovore.
Nekako po vsem tem prestudiranem, bom verjetno res startal z rotax max, pa potem, ko osvojim vse skupaj presaltal na shifterja.
Zanimajo me se maxterji 125cc..V cem se razlikujejo proti rotax max?
Moti me še ena stvar..Kako vedeti recimo, kako so se karti razlikovali po letnikih.Mislim, kako je to?Recimo, pa kako je z temi plastikami, so to univerzalne, pasejo iz CRG na tony kart, it tony kart na birel, ali ne?
Recimo gledal sem tale kart..
Naj bi bil letnik 2008 (okvir) plastike so zmetali gor od nekega drugega letnika, torej kako diagnosticirat kaj kupuješ?Recimo pri crossu imas po platiščih po barvi okvirja, pri ktmu je 10 stevilka letnica...
http://www.avto.net/_MOTO/ad.asp?ID=6919859
|
|
04 Feb 2013 01:37 |
|
 |
bhkart
Pridružen/-a: 29.10. 2010, 09:56 Prispevkov: 117
|
|
|
|
 |
 |
Torej, najprej hvala za odgovore.
Nekako po vsem tem prestudiranem, bom verjetno res startal z rotax max, pa potem, ko osvojim vse skupaj presaltal na shifterja.
Zanimajo me se maxterji 125cc..V cem se razlikujejo proti rotax max?
Moti me še ena stvar..Kako vedeti recimo, kako so se karti razlikovali po letnikih.Mislim, kako je to?Recimo, pa kako je z temi plastikami, so to univerzalne, pasejo iz CRG na tony kart, it tony kart na birel, ali ne?
Recimo gledal sem tale kart..
Naj bi bil letnik 2008 (okvir) plastike so zmetali gor od nekega drugega letnika, torej kako diagnosticirat kaj kupuješ?Recimo pri crossu imas po platiščih po barvi okvirja, pri ktmu je 10 stevilka letnica...
http://www.avto.net/_MOTO/ad.asp?ID=6919859 |
Torje, tony kart iz slike NI letnik 2008! Do leta 2000 oz 2002 so imeli okvirji nosilec za stranske ščitnike privarjene blizu prednjih koles, počez, ne pravokotno na smer vožnje (tako kot na sliki). Od 2002 dalje so pravokotno na okvir, pri rezervarju. Tudi osovina je merilo, če je fi 40 je to podoben letnik. Od 2004 tam nekje imajo vsi osovine fi 50. Pa še homologacijaska tablica ti nekej pove. Primer če piše 64/CH/08, pomeni da je bil homologiran za obdoblje od 2003 do 2008. Homologacije okvirjev so za 6 let (npr, 137/CH/14, homologiran od 2009 do 2014). Potem je še ena številka, os štiri do šestmestna, ki je serijska številka tega okvirja. katerega leta je bil točno narejen pa če ti lastnik ne pove po resnici ne boš vedel. Mogoče po ostalih komponentah, volanu, zavorah, nosilcih ležajev, premnikih, itd. To je težko vedet za vse....
Kakšen maxter 125cc te zanima? Da slučajno ne misliš tega z menjalnikom, oznaka MXO ali MXV? Razlika je očitna Če pa misliš za KF kategorijo je podobno kot rotax max, bolj močan.....
_________________ Donne e motori...solo guai e dolori |
|
04 Feb 2013 14:01 |
|
 |
rokyluk
Pridružen/-a: 05.10. 2012, 20:01 Prispevkov: 9
|
|
|
25 Feb 2013 20:22 |
|
 |
bhkart
Pridružen/-a: 29.10. 2010, 09:56 Prispevkov: 117
|
|
|
|
Moje mnenje je tudi, da so "stare 100" še zmeri bolše od "novodobnih TaG-ov"..... ampak "želje" mednarodne zveze grejo pač svojo pot.....
Za začetnike je pa bolši "knofek", ker bi se verjetno na začetku veliko vrtli... in tudi to porivanje.... bi ratalo kar težkoo 
_________________ Donne e motori...solo guai e dolori |
|
26 Feb 2013 16:02 |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|
|